پرکاربردترین گجت های سلامتی

پرکاربردترین گجت های سلامتی

انواع گجت های هوشمند سلامتی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی که باعث کم تحرکی ما شده است و همچنین به دلیل انتشار ویروس کرونا و با توجه به نبود راه قطعی برای درمان، مهم‌ترین دغدغه‌ی همه‌ی ما، حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به این بیماری بوده. در این بین گجت‌های هوشمند زیادی نیز توسط شرکت‌های مطرح طراحی و تولید شده است که در امر پزشکی و مراقبت و همچنین ساده‌تر شدن زندگی، کمک شایانی به ما می‌کنند. در این مقاله به معرفی و بررسی کوتاه هریک از آن‌ها می‌پردازیم.

  • گجت تب سنج همراه - TEMPmi
  • ساعت هوشمند PhysIQ
  • هدست افزایش تمرکز - Crown
  • مچ‌بند اسپری کر - SprayCare
  • ماسک هوشمند

گجت تب سنج همراه TEMPmi

گجت تب سنج

این گجت توسط درگاه USB به تلفن همراه هوشمند متصل می‌شود و در سیستم‌عامل‌های IOS و Android قابل استفاده است. این گجت کوچک بعد از اتصال به تلفن همراه و نصب نرم‌افزار مربوطه، سریعاً اطلاعات مربوط به دما را روی گوشی هوشمند شما به نمایش در می‌آورد. این گجت از مادون قرمز بهره می‌برد و می‌تواند تقریباً دمای هرچیزی مانند هوا، غذا، بدن و اشیا را اندازه گیری کند. با توجه به شیوع کووید 19، این دستگاه جیبی، برای این دوران کرونا بسیار کاربردی است.

ساعت هوشمند PhysIQ

ساعت هوشمند physiq

این ساعت هوشمند، طیف وسیعی از داده‌های فیزیولوژیکی را جمع‌آوری می‌کند و معیارهایی مانند ضربان قلب، تغییرپذیری ضربان قلب (مانیتورینگ قلب) و تعداد تنفس را مورد بررسی و ادغام قرار می‌دهد و به نحوی، منجر به تشخیص احتمالی کووید 19 در مراحل ابتدایی بیماری می‌شود. این گجت سلامتی، نوعی گجت پوشیدنی است که به کمک داده‌های بیومتریک، تغییرات ضربان قلب و همچنین تنفس کاربر را پایش می‌کند و به فرد هشدار می‌دهد تا تست‌های کرونا (Covid-19) را انجام دهد.

هدست افزایش تمرکز Crown

هدست افزایش تمرکز کراون

در این دنیای ماشینی که تکنولوژی سهم زیادی در زندگی ما دارد، دیگر از تفریحات و فعالیت‌های بدنی خبری نیست. این اتفاق و در کنار آن شیوع ویروس کرونا، باعث شده است همه‌ی ما به نحوی دچار استرس و ترس ناشی از این روزها باشیم. به همین دلیل گروهی از دانشمندان دانشگاه "NEUROSITY" برای افزایش تمرکز و به دست آوردن آرامش، دستگاهی ساختند که به نوعی در دسته گجت‌های سلامتی و پوشیدنی قرار می‌گیرد و با کمک 8 حسگر، امواج مغزی و فعالیت لوب پیشانی مغز را اندازه‌گیری و تجزیه‌وتحلیل می‌کند و با کمک داده‌های به‌دست‌آمده، با پخش موسیقی متناسب با امواج مغزی فرد، تمرکز و بهره‌وری مغز را افزایش می‌دهد. این فناوری عمدتاً فعالیت الکتریکی مغز را از طریق الکترودهایی که روی پوست سر قرار می‌گیرند ثبت می‌کند و بسته به سیگنال‌های مغزی کاربر، با تمرکز روی لوب پیشانی، موسیقی ویژه‌ای جهت افزایش تمرکز پخش می‌شود.

مچ بند اسپری کر یا SprayCare

مچبند اسپری ضدعفونی کننده

با در اختیار داشتن این گجت سلامتی و پوشیدنی، برای ضدعفونی ‌کردن دست و سطوح، دیگر به حمل اسپری پلاستیکی و دست و پا گیر احتیاجی نیست و یک ضد عفونی کننده بسیار پرکاربرد بر روی مچ دست شما قرار می‌گیرد. در سال 2020، به دلیل شیوع کووید 19، اسپری ضدعفونی‌کننده از ضروریات زندگی امروزی شده که البته داشتن یک بطری اسپری همیشه دردسرهایی را به همراه داشت. این گجت، این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا بدون هیچ دردسر و تماس با اشیاء دیگر، دست و سطوح را ضدعفونی کنند. این مچ‌بند شباهتی جالب با گجت پرتاب تار مرد عنکبوتی دارد که به‌جای تار، هنگام لمس کوتاه‌مدت، مواد ضدعفونی‌کننده را به‌صورت افشانه پخش می‌کند. با هر بار زدن دکمه دستگاه تا 30 ثانیه ضدعفونی‌کننده را پخش می‌کند و با هر بار پُر کردن، دستگاه تا 40 بار قابلیت استفاده روزانه دارد.

ماسک هوشمند

ماسک هوشمند

در این روزها وقتی موضوع سلامتی و مراقبت مطرح می‌شود، قطعا صحبت از یک ماسک مناسب تیتر اول است. به همین دلیل برخی از شرکت‌ها مانند ال‌جی، ریزر و زوپرماسک برای طراحی و تولید ماسک‌های هوشمند دست به کار شدند. برای مثال گجت پوشیدنی ال‌جی (LG) به گونه‌ای طراحی شده است که هوای تنفس شده توسط کاربر را، با استفاده از فیلترهای موجود در خود، به خوبی تصفیه می‌کند. ال‌جی نام این گجت سلامتی جدید خود را PuriCare Wearable Air Purifier گذاشته است‌‌. در این ماسک هوشمند از فن‌هایی استفاده شده است که با توجه به‌سرعت تنفس کاربر و حجم هوایی مورد نیاز برای تنفس، می‌توانند با سه سرعت مختلف به تصفیه هوا بپردازند. در کنار استفاده از فن، ال‌جی برای تصفیه هوای تنفس شده از فیلتر‌های HEPA استفاده کرده است. این فیلتر‌ها مشابه با فیلتر‌هایی هستند که این شرکت کره‌ای در ساخت دستگاه‌های تصفیه‌ی هوای خانگی خود از آن‌ها استفاده می‌کند‌‌. شما بعد از پوشیدن این ماسک هوشمند باید در ابتدا به صورت عادی به نفس کشیدن بپردازید. سنسورهای موجود در این گجت سلامتی هوشمند با توجه به سرعت دم و بازدم و حجم هوای مصرفی توسط شما در هر تنفس، سرعت‌ فن‌های این ماسک را تنظیم می‌کند تا بتوانید به راحتی تنفس کنید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

نظرات بازدیدکنندگان