مشخصات و بررسی دسته بازی پلی استیشن 5 - DualSense

مشخصات و بررسی دسته بازی پلی استیشن 5 - DualSense

دسته دوال سنس PS5

بالاخره شرکت سونی از دسته بازی پلی‌استیشن 5 رونمایی کرد. هیدیاکی نیشینو (hideaki nishino) یکی از مدیران ارشد شرکت سونی، این دسته بازی را با نام دوال‌سنس (DualSense) معرفی کرد. در ماه‌های گذشته عکس‌های زیادی در فضای مجازی با عنوان دسته PS5 منتشر شد که البته همه‌ی آن‌ها تصاویر رندرشده و غیر رسمی بودند. در هر صورت تصویری که مشاهده می‌کنید، طراحی نهایی و رسمی منتشر شده توسط سونی می‌باشد. نیشینو اعتقاد دارد که ویژگی صدای سه‌بعدی Tempest 3D پلی‌استیشن 5 با ترکیب دسته دوال‌سنس باعث می‌شود مخاطب بیشتر از همیشه غرق بازی شود.

دسته بازی ps5

طراحی ظاهری DualSense شباهت زیادی به دسته ایکس‌باکس مایکروسافت دارد. به طوری که مورد انتقاد هم واقع شده و عکس‌هایی به عنوان طنز توسط منتقدین منتشر شده است (عکس زیر). اما در هر صورت ارگونومی بهتری به نسبت دوال‌شاک 4 در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مقامات بخش پلی‌استیشن، دسته دوال‌سنس را دارای بهترین ارگونومی بین کنترلرهای این پلتفرم تا به امروز می‌دانند و امیدوار هستند که بازیکنان، هنگام تجربه‌ی بازی‌ها آن را به‌عنوان بخشی جداناشدنی از دست خود ببینند.

شباهت دسته پی اس 5 به ایکس باکس

هیدیاکی در مورد تغییرات اعمال‌شده در قسمت‌های پایینی کنترلر نسبت به دوال‌شاک ۴ گفت که این تغییرات بسیار ناچیز هستند. وی در ادامه توضیح داد زاویه‌ی برخی بخش‌های دسته بازی PS5 نسبت به کنترلر پلی‌استیشن ۴ تغییر اندکی داشته است. گویا در عین افزوده شدن ویژگی‌های جدید به دوال‌سنس، وزن آن نیز تا جای ممکن پایین نگه داشته شده. این بار سونی دقت بیشتری در طراحی باتری کنترلر داشته است و برای شارژ از پورت USB Type-C استفاده کرده است در این صورت کنترلر با سرعت بالاتری نسبت به قبل شارژ می‌شود. همچنین لایت بار از قسمت جلوی دسته حذف شده. در نسل جدید دسته پلی استیشن دکمه Share حذف شده و جای خود را به دکمه create داده است. این دکمه به شکلی طراحی شده تا کاربران بتوانند با آزادی عمل و خلاقیت بیشتری تصاویر و گیم‌پلی بازی خود را با سایرین به اشتراک بگذارند.

یکی از ویژگی‌های دوال‌سنس PS5، تکنولوژی Haptic Feedback می‌باشد. این ویژکی باعث می‌شود لرزش‌هایی به مراتب دقیق‌تر و قابل فهم‌تر از DualShock 4 را تجربه کنید. برای مثال در بازی‌های ریسینگ جدید، Haptic Feedback کاری می‌کند که لرزش واردشده به دست مخاطب، دقیقا حرکت اتومبیل روی جاده‌ی خاکی، شنی یا آسفالت را یادآور شود. همچنین کنترلر PS5 از قابلیت Adaptive Triggers برای دکمه‌های L2 و R2 بهره می‌برد که سبب می‌شود بازیکن موقع انجام کارهایی همچون هدف‌گیری و شلیک با یک کمان یا سلاح گرم، تفاوت آن‌ها و کاهش و افزایش تنش را لمس کند. یکی از نکات جالب دسته DualSense استفاده از میکروفون داخلی است و دیگر برای صحبت کردن با دوستان خود به هدفون نیازی نخواهید داشت. تا این لحظه اطلاعات بیشتری از قابلیت‌های ویژه دسته گیمینگ DualSense منتشر نشده است و باید تا زمان معرفی رسمی کنسول پلی استیشن 5 منتظر بمانیم.

نظرات بازدیدکنندگان