مشخصات آیفون 13

مشخصات آیفون 13

مشخصات آیفون 13

به گفته مجله اینترنتی tomsguide، گوشی آیفون 13 می تواند یکی از متفاوت ترین گوشی های تولید شده آیفون از طرف شرکت اپل باشد و راهی را که این کمپانی برای عوض کردن رویه اش در ساخت محصولات جدید خود پایه گذاری کرده است را تحکیم ببخشد. به خاطر همین هم پیشاپیش می گوییم که منتقدان و کارشناسان به نام و معروف حوزه ی تکنولوژی حدس می زنند که سری سیزدهم گوشی های آیفون، ظاهری متفاوت تر از نسخه های قبلی خود خواهند داشت.

شایعات مختلفی درباره آیفون 13 وجود دارد. برخی شایعات می‌گویند که شاهد آیفون 13 تاشو خواهیم بود. باید به این موضوع اشاره کنیم که تا این لحظه هیچ اطلاعات دقیقی درباره آیفون 13 تاشو منتشر نشده نمی‌توانیم وجود چنین دستگاهی را تایید کنیم. این احتمال وجود دارد بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ اپل اولین آیفون تاشو را راهی بازار کند. همچنین بد نیست بگوییم که چیزی به اسم آیفون 13 پلاس وجود ندارد و این گوشی به احتمال زیاد همان آیفون ۱۳ پرو مکس خواهد بود که اندازه بزرگ‌تری هم خواهد داشت.
علاوه بر اپل، شرکت ها و گروه های دیگری نیز وجود دارند که از سیاست‌های محیط زیستی دفاع می کنند و آن را حرکتی درست می دانند. به همین دلیل ممکن است که نسخه جدید آیفون نیز با جعبه‌ای بسیار کوچک که در آن هیچ لوازم جانبی وجود ندارد عرضه شود.

مشخصات ظاهری

Ming Chi Kuo (مینگ شی کو) درباره ی مشخصات ظاهری آیفون ۱۳ می گوید که این گوشی احتمالا به صفحه نمایش‌های 4.5، 1.6 و 7.6 اینچی مجهز خواهد بود. استفاده از نمایشگرهای کم مصرف LTPO با نرخ تازه سازی بسیار بالا که قرار است با همکاری ال‌جی و سامسونگ طراحی شود را در آیفون جدید شاهد خواهیم بود.
قسمت جلوی بدنه آیفون 13 از شیشه (محافظ گوریلا گلس)، قسمت پشت نیز شیشه (محافظ گوریلا گلس) و فریم استیل ضد زنگ می‌باشد و همچنین دارای گواهی IP68 برای مقاوت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار تا 6 متر برای 30 دقیقه. با توجه به استفاده ی حداکثری کاربران از کابل های USB-C، اپل هم به این فکر افتاده که دیر یا زود این کابل را از دور خارج نماید. به همین دلیل حذف درگاه لایتنینگ خارج از ذهن نیست.

سخت افزار

روی آیفون 13 پرو مکس همانند دیگر مدل‌های آیفون 13 از تراشه A15 Bionic استفاده خواهد شد. از هم‌اکنون می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که این تراشه قدرت بالایی خواهد داشت و عملکرد خوبی در تجربه بازی‌های مختلف از خود نشان می‌دهد. از آنجایی که این گوشی صفحه نمایش بزرگ‌تری با وضوح تصویر بالاتری هم دارد، تجربه بازی‌ها جدید روی این محصول هیجان بالاتری خواهد داشت.

احتمالا مدل پایه این گوشی با 128 گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار می‌شود و احتمالا بین 6 یا 8 گیگابایت هم حافظه رم (RAM) دارد. قطعا شاهد ایفون 13 پرو مکس 512 گیگابایتی هم خواهیم بود که فضای ذخیره سازی بسیار خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حسگر تشخیص اثر انگشت آیفون 13 پرو مکس زیر صفحه نمایش قرار خواهد گرفت. البته این گوشی همچنان حسگر تشخیص چهره خواهد داشت. بلندگوهایی که روی این مدل آیفون مشاهده می‌کنید از استاندارد دالبی بهره می‌برند و کیفیت بالایی دارند. از طرف دیگر بلندگوها به تکنولوژی حذف صدای مزاحم مجهز شده‌اند.

iphone 13 specs price date

دوربین

دوربین‌های قرار گرفته در پشت آیفون 13 پرو مکس، مهم‌ترین ویژگی این گوشی هوشمند به حساب می‌آیند. دوربین اصلی آیفون 13 پرو مکس از حسگر 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این حسگر به لرزش‌گیر اپتیکی تصاویر مجهز شده و از فوکوس تشخیص فاز هم بهره خواهد برد. اندازه دیافراگم این دوربین به F/1.6 می‌رسد و فاصله کانونی آن هم 26 میلی‌متر خواهد بود. دوربین دومی که روی قاب پشتی آیفون 13 پرو مکس دیده می‌شود، از حسگر 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو استفاده می‌کند. این دوربین به لرزش‌گیر اپتیکی تصاویر مجهز شده و از فوکوس خودکار تشخیص فاز هم استفاده می‌کند. این حسگر توانایی زوم تا ۲.۵ برابر را دارد. اندازه دیافراگم دوربین دوم به f/2.0 می‌رسد و فاصله کانونی آن هم ۶۵ میلی‌متر خواهد بود.

تیزر رسمی آیفون 13

دوربین سوم قرار گرفته روی آیفون 13 پرو هم حسگر 12 مگاپیکسلی اولتراواید دارد. اندازه دیافراگم آن به F/1.8 می‌رسد و فاصله کانونی آن هم 13 میلی‌متر خواهد بود. با دوربین‌های پشت می‌توانید ویدئوهای 4K با وضوح تصویر 3840 در 2160 پیکسل با نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کنید. امکان ضبط ویدئو با وضوح 1920 در 1080 پیکسل با نرخ 240 فریم بر ثانیه را هم خواهید داشت. حالا باید به دوربین سلفی آیفون 13 پرو مکس اشاره کنیم. دوربین سلفی این گوشی حسگر 12 مگاپیکسلی ToF دارد و از EIS و HDR هم بهره می‌برد. این دوربین هم توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 4K را هم دارد.

لیست قیمت آیفون 13

نظرات بازدیدکنندگان