راهنمای خرید کنسول بازی

راهنمای خرید کنسول بازی

راهنمای خرید بهترین کنسول بازی

خرید کنسول بازی همواره از دغدغه های مهم گیمرها بوده است. بسیاری از گیمرها قبل از خرید نگران این هستند که مبادا خرید اشتباهی انجام دهند و بعد از خرید از هزینه ای که کرده اند ناراضی باشند. سوال مهمی که همیشه از سمت کاربران مطرح می شود این است که کدام کنسول می تواند نیازهای من را برطرف کند. با رستا همراه شوید تا اطلاعاتی که برای خرید یک کنسول خوب و کارا نیاز دارید را به شما بدهیم.

مواردی که برای خرید کنسول بازی لازم است بدانید

پیش از هر چیز توصیه می کنیم کنسولی را انتخاب کنید که امکان استفاده از بازی هایی که به آن علاقه مندید را برایتان فراهم کند. اگر از افرادی هستیدکه به بازی های گروهی و چند بازیکنه علاقه مند هستید حتما در این مورد بررسی بیشتری انجام دهید زیرا ممکن است برای انجام بعضی از بازی ها لازم باشد شما هم همان کنسولی را داشته باشید که دوستانتان دارند.

پیش از خرید چند سوال مهم که کمک می‌کند خرید خوبی انجام دهید را از خودتان بپرسید :

  1. برای خرید کنسول چه مبلغی می خواهم هزینه کنم؟
  2. آیا این کنسول همه نیازهای من را بر آورده می کند؟
  3. چه ویژگی برای من در خرید کنسول اولویت دارد؟
  4. قیمت بازی‌های کدام کنسول برای من مناسب است؟
  5. این کنسول چه زمانی وارد بازار شده است و تا چه زمانی می‌تواند جوابگوی نیازهای من باشد؟

سه کمپانی بزرگ دنیا در دنیای گیم این روزها با شناخت نیازهای مختلف مخاطبین خود توانسته اند بهترین کنسول ها را در اختیار حرفه ای ترین گیمرهای دنیا قرار دهند و از ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود از هم پیشی بگیرند. مختصری از تاریخچه سه کمپانی مطرح سازنده کنسول های بازی و جدیدترین دستگاه عرضه شده شان به بازار خواهیم گفت.

نینتندو

شاید بسیاری از گیمرها از تاریخچه شرکت نینتندو آگاه نباشند و ندانند که این کمپانی بزرگ چه پیشینه قدیمی در صنعت بازی دارد. درست زمانی که تکنولوژی نخستین گام ها را در جهت ورود به حوزه بازی و سرگرمی برداشته بود نینتدو وارد این عرصه شد درست پیش از کمپانی سونی و مایکروسافت. این کمپانی در سال 1889 در ژاپن افتتاح شد و با فروش کارت های بازی که به مرور زمان در قمار استفاده می شد وارد بازار فروش و عرضه به مشتری شد. سال ها طول کشید تا نینتندو با آزمون و خطاهای بسیار و ساخت کنسول های ابتدایی در جایگاه یکی از سه کمپانی برتر دنیا در زمینه بازی قرار بگیرد. در سال 2015 نینتندو سویچ وارد بازار شد و توانست در جایگاه خوبی از نظر محبوبیت در دنیا قرار بگیرد. نینتندو تا پایان 31 دسامبر سال 2018 موفق شده بود بیشتر از 32 میلیون دستگاه بفروشد که این خود رقم قابل توجهی است.

آخرین مدل نینتندو در بازار

در حال حاضر آخرین دستگاه نینتندوی موجود در بازار تهران نینتندو سویچ است که محاسن و معایبی دارد که به اختصار شرح می دهیم.

محاسن و معایب  نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ محاسن متعددی دارد اما از بزرگترین محاسن کنسول نینتندو سوییچ می توان به قابل حمل بودن آن اشاره کرد. اگر شما از کسانی هستید که مایلید از کنسولی استفاده کنید که یک کنسول خانگی باشد که در مواقع لزوم قابلیت حمل هم داشته باشد بی شک نینتندو سوییچ با دسته های متفاوت و جالبش بهترین گزینه پیشنهادی ما به شما است. وجود موتورهای لرزاننده ‌ای که درون دسته های نینتندو سوییچ وجود دارد نیز از جذابیت ها این کنسول به حساب می آید که حس گرفتن اشیاء واقعی را به کاربران انتقال می‌دهد.

نینتندو سوییچ از طریق کابل USB-C به راحتی شارژ می‌شود و این خود از محاسن بزرگ این کنسول خانگی قابل حمل است. برای شارژ این کنسول امکان استفاده از پاوربانک‌های سازگار با USB-C نیز وجود دارد. اگر گرافیک بالا برای شما در اولویت و اهمیت قرار دارد در نظر بگیرید که این کنسول ازلحاظ قدرت گرافیکی، از کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان کمی پایین تر است. رزولوشن نمایشگر این کنسول 720p  است. عمر باتری کنسول دستی نینتندو سوییچ بین 2/5 تا 6 ساعت است.

پلی‌استیشن

سال هاست که پلی استیشن از کنسول های محبوب گیمرهای حرفه ای در دنیا است. کمپانی سونی در ژاپن در سال 1994 اولین کنسول بازی خود را عرضه کرد. با وجود رقبای قدرتمند در بازار بازی پلی استیشن توانست جایگاه خوبی را در بازار فروش به خود اختصاص دهد. در سال 2012 با ورورد پلی استیشن 2 به بازار شرکت سونی توانست رکورد فروش کنسول های بازی در دنیا را بشکند و از مرز 155 میلیون دستگاه در دنیا بگذرد. این موفقیت شگفت انگیز راه ورود به دنیای جدیدتری برای شرکت سونی بود.

آخرین مدل پلی استیشن

تا این لحظه آخرین مدل پلی استیشنی که شرکت سونی وارد بازار فروش کرده است پلی استیشن 4 اسلیم و پلی استیشن 4 پرو که در سال 2016 به بازار عرضه شدند.

محاسن و معایب پلی استیشن 4 اسلیم و پلی استیشن 4 پرو

پلی استیشن 4 پرو

پلی‌استیشن 4 پرو گامی برای ورود کمپانی سونی به دنیای بازی های 4K است. از جمله نقاط قوت بارز در این دستگاه می‌توان به تنوع بازی‌های اختصاصی و هدست واقعیت مجازی اشاره کرد. تنوع بازی و وجود بازی های اختصاصی از موارد مورد اهمیت در کمپانی سونی است که شامل کنسول هایش می شود. قیمت این کنسول نسبت به رقیب سرسختش ایکس باکس ایکس وان ایکس با احتساب ویژگی هایش پایین تر است. لازم است بدانید در پلی استیشن 4 پرو تعدادی از بازی ها را با کیفیت واقعی 4k واقعی نمی بینید. این دستگاه امکان ضبط و ذخیره عکس و فیلم را با کیفیت 4k نداردو متاسفانه پلی استیشن 4 پرو از دیسک‌های بلو- ری UHD پشتیبانی نمی‌کند، اما می‌تواند رزولوشن محتوای بلو- ری را تا حدی افزایش بدهد.

پلی استیشن 4 اسلیم

کنسول پلی استیشن 4 اسلیم از شبکه های وای فای 5 گیگاهرتزی پشتیبانی می کند در واقع این موضوع باعث می شود سرعت بارگذاری داده ها در فواصل کوتاه را سریع تر اتفاق بیفتد، سرعت آپلود و دانلود شما در مدل اسلیم بیشتر خواهد بود. حسن دیگر پلی استیشن 4 اسلیم، مصرف برق و صدای فن کمتر است. اسلیم گرمای کمتری تولید می کند و به دلیل مصرف پایین تر آن، صدای کمتری ایجاد می شود. اگر تلویزیون یا نمایشگری با قابلیت اجرای تصاویر با وضوح تصویر 4k در اختیار ندارید، پلی استیشن 4 اسلیم ندارید این دستگاه انتخاب خوبی است که تصویر را با کیفیت نسبتا مناسب برای شما به نمایش بگذارد.

از استاندارد  GHz wifi 5 پشتیبانی می کند. از تفاوت ظاهری این دستگاه نیز به راحتی نمی توان گذشت. پلی استیشن 4 اسلیم در مقایسه با سایر مدل ها تغییرات ظاهری بیشتری داشته است و کوچکتر از دستگاههای دیگر است و رنگ براق آن تبدیل به رنگ مات شده

 ایکس باکس

کمپانی مطرح مایکروسافت که سال ها در زمینه رایانه های شخصی فعالیت کرده بود و از این عرصه سربلند بیرون آمده بود پس از سال ها فعالیت در این حوزه بنا بر جاه طلبی و دور اندیشی مدیران موفق این شرکت وارد حوزه بازی شدند. سال ها طول کشید تا مایکروسافت به عنوان یک کمپانی جوان در حوزه سرگرمی و بازی به سطح قابل قبولی برسد و به مرور زمان جایگاه خود را به عنوان یک شرکت فعال و قوی در این زمینه به تثبیت برساند. پس از آزمون و خطاهای بسیار اولین نسل ایکس باکس وارد بازار شد و مایکروسافت با عرضه این دستگاه با چالش ها و اشکالات مهم و متعددی رو به رو شد اما مدیران کارآمد مایکروسافت به مرور توانستند ایکس باکس را در رده محبوب ترین کنسول های دنیا قرار دهند.

آخرین مدل ایکس باکس در بازار

در حال حاضر آخرین نسل ایکس باکس های موجود در بازار کنسول پر طرفدار ایکس باکس 1S است که در سال 2013 به بازار عرضه شده است.

محاسن و معایب ایکس باکس 1S

ایکس باکس 1S

تعداد زیادی ازکارشناسان و منتقدان در حوزه گیم، معتقدند ایکس باکس وان اس برترین کنسولی است که کمپانی مایکروسافت تا این لحظه وارد بازار کرده است. از اولین محاسن این کنسول می توان به قیمت آن اشاره کرد، زیرا با توجه به امکاناتی که این دستگاه در اختیار کاربران خود قرار می دهد قیمت مناسبی در نظر گرفته شده است.

ایکس باکس 1S از MOD برای بازی ها پشتیبانی می کند و این به این مفهم است که این کنسول می تواند ویژگی هایی مانند MOD (حالتی که در آن یک بازی می تواند با منطق دیگری اجرا شود و داستان به کلی متفاوتی داشته باشد این حالت را Modification می نامند) را به شما ارائه دهد.

از مزایای مهمی که برای برخی از دارندگان کنسول های قدیمی ایکس باکس وجود دارد Backwards compatibility است.

ایکس باکس نه همه بازی های ایکس باکس ۳۶۰ بلکه لیست بلند بالایی (که هر روز در حال بزرگ تر شدن نیز است) از آن ها از backwards پشتیبانی می کنند. از دیگر محاسن این دستگاه می توان به اندازه فیزیکی بسیار کوچک و توانایی ارائه کردن قابلیت‌های HDR و 4K اشاره کرد. اما نباید این را از قلم انداخت که کنسول ایکس باکس one s ویژگی های منفی هم دارد که شامل نیازمند بودن به آداپتور کینکت و اجرای بازی‌های 4K از طریق افزایش رزولوشن بازی می شود.

اگر کنسول مناسب خودتون رو انتخاب کردید، از فروشگاه اینترنتی ایران رستا با بهترین قیمت خرید کنید.

نظرات بازدیدکنندگان