گوشی موبایل 

لیست مقایسه محصولات

انصراف

با توجه به پیشرفت چشمگیر تکنولوژی گوشی‌‌های موبایل و کاربرد آن‌ها در تمام ابعاد زندگی، امروزه تقریبا زندگی کردن بدون داشتن یک گوشی موبایل، سخت و دشوار است. در این بین، شرکت‌های بزرگ مثل نوکیا، سامسونگ، هوآوی، اپل و ... در تولید این محصول پرکاربرد، به رقابت پرداخته‌اند. موبایل‌های امروزی در مجموع متشکل از پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی، حافظه ر...

با توجه به پیشرفت چشمگیر تکنولوژی گوشی‌‌های موبایل و کاربرد آن‌ها در تمام ابعاد زندگی، امروزه تقریبا زندگی کردن بدون داشتن یک گوشی موبایل، سخت و دشوار است. در این بین، شرکت‌های بزرگ مثل نوکیا، سامسونگ، هوآوی، اپل و ... در تولید این محصول پرکاربرد، به رقابت پرداخته‌اند. موبایل‌های امروزی در مجموع متشکل از پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی، حافظه رم (RAM) ، حافظه داخلی، دوربین و صفحه نمایش لمسی می‌باشند که در پیکربندی‌ها و اندازه‌های مختلف، برای کاربری‌های متنوع طراحی و تولید می‌شوند. گوشی‌ های موبایل، عموما از 4 سیستم عامل اندروید (android) شرکت گوگل، ویندوزفون (WP) شرکت مایکروسافت، سیل‌فیش (Sailfish OS) تیم جولا (Jolla) و آی‌او‌اس (ios) شرکت اپل بهره می‌‍برند.

بد نیست بدانید در ماه آوریل سال 1973 بود که آقای مارتین کویر که یکی از پژوهشگران شرکت بزرگ موتورولا (Motorola) بود، اولین تماس تلفنی را از یک گوشی موبایل به نام Motorola DynaTAC 8000x برقرار کرد. این دستگاه بزرگ و سنگین 25سانتی متر طول داشت و وزن آن تقریبا یک کیلوگرم بود. البته ایده‌ی ساخت تلفن همراه به سال‌ها قبل از آن باز می‌گردد. در سال 1908 شخصی به نام «ناتان استابلفیلد» دستگاهی اختراع کرد که یک گوشی وایرلس با برد کوتاه بود. بعد از آن ترن‌های درجه یک برلین و هامبورگ و همچنین خطوط هوایی در سال 1926 به تلفن‌های رادیویی مجهز شدند و  مسافران می‌توانستند از آن‌ها استفاده کنند. نقطه‌ی عطف تاریخ گوشی موبایل اوایل دهه 70 میلادی بود که سرانجام در سال 1973، گوشی موبایل DynaTAC 8000X که در بالا به آن اشاره کردیم ساخته شد.

بیشتر
جستجوی پیشرفته
فیلترهای فعال: